Klávesové zkratky na tomto webu Na obsah stránky

VŠECHNO JE JINAK

Karma blogu:

Anketa

JAKOU MÁŠ KREVNÍ SKUPINU?

hlasovalo: 791

ANKETA

MYSLÍTE SI, ŽE SLUŽBY NA ATLASU SE STÁLE ZHORŠUJÍ?

hlasovalo: 1475

Tag Cloud

aZprávy

Polští velitelé nedávají povely k palbě v Afghánistánu

Varšava - Polští vojáci v Afghánistánu nestřílejí z obav, aby nezasáhli civilisty.

Muž znásilnil a zbil studentku. Odsedí si pět let

Soud loňský rozsudek o rok zpřísnil

Rodina hocha, jehož zranil eskalátor, chce vyšetřování

Rodina podává trestní oznámení na pražský Dopravní podnik

ZE ŽIVOTA » ROZTOMILÉ DĚTIČKY

ROZTOMILÉ DĚTIČKY

ANEB JAK SE ČLOVĚK MĚNÍ

I kdyby žil člověk tisíc let, tak nikdy nepřijde na to, jak má žít. Lidé nejsou schopni žít bez zákonů. Musí existovat něco, co je drží ve strachu, protože by se jinak asi povraždili. Právo silnějšího a mocnějšího by zvítězilo nad dobrem a soucitem.Vládla by tu naprostá anarchie, bezohlednost a krutost.

Když jsem byla holka, vždycky jsem si myslela, že staří lidé jsou hloupí, když mě nabádají k tomu, abych mluvila slušně, abych jednala s určitou pokorou, abych neskákala do řeči, když mluví dospělí, abych se naučila zásady stolování a jiné věci. Zkrátka mi vadilo, když mě poučovali o tom, jak se mám chovat.

Pomalu mě napadají podobná slova na adresu chování dnešních dětí. Nelíbí se mi, jak jsou děti vulgární, jak jsou agresivní a drzé. Můžete mi oponovat, že z toho vyrostou. Některé možná ano. A co ty ostatní?

Nemám ráda maminky, které své děti neokřiknou, nechají je provádět věci, při kterých se mohou zranit nebo mohou způsobit zranění druhým. Děti se chovají, jak utržené ze řetězu, mluví sprostě, křičí, perou se, ničí věci a maminky sedí a nečinně přihlížejí.

Když byly mé děti malé, snažila jsem se je vychovávat, tak, aby půjčily své hračky druhým, aby nikomu neubližovaly a když je někdo zlý, aby se mu raději vyhnuly. Vždycky mě šokovali rodiče, kteří s hrdostí oznamovali, jak jejich potomek někomu rozbil hubu, nabádali své děti stylem, když tě někdo kopne, kopni ho ještě víc. Připadalo mi to, jakoby si vůbec neuvědomovali, že jejich děti žijí na svobodě a ne v kriminále, kde panují jiné zákony a podmínky.

 

Když jsem byla s dětmi někde na návštěvě, obvykle jsem z toho nic neměla, protože jsem neustálým sledováním hry svých i cizích dětí, nestačila v klidu ani vypít kávu a ztrácela nit rozhovoru.

 

Nedávno u mě byla na návštěvě mladá maminka se svým tříletým synem. Klučina se bavil tím, že vydával zvuky, které by přehlušily i zvuk sbíječky, lítal po bytě jako šílený, vyndával mi věci ze skříní, pouštěl vodu a rozléval ji po podlaze s argumentem, že musí dát napít kočičkám a pejskovi. A maminka v klidu seděla, usmívala se a ani na okamžik ji nenapadlo svého potomka napomenout. Neustále jsem přerušovala rozhovor, brala klučinovi věci z rukou a snažila se mu vysvětlit proč to, či ono nemůže dělat. S maminkou nehnulo ani to, když se kluk ve snaze chytit kočku za ocas, převrátil i s křeslem na podlahu. Až teprve, když začal řvát, protože si něco udělal s rukou, vzala ho do náručí a prohlásila, k mé nesmírné úlevě, že ho asi ručička bolí a že raději půjdou.

 

Asi začínám stárnout. Dřív jsem měla neskutečnou trpělivost s dětmi a to nejen s vlastními. Jako svobodná jsem často jezdila na tábory, kde mě, jako vedoucí, děti milovaly. Jako zdravotní sestřička jsem patřila k těm nejoblíbenějším. Obávám se, že teď už by to asi pravda nebyla.

 

Ještě nejsem babičkou, i když věkově bych klidně být mohla, ale momentálně o to vůbec nestojím. Dnešní děti mně lezou na nervy a veškerá láska, kterou jsem dřív ke všem dětem cítila, je pryč.

Také jsem zjistila, že s mojí

výchovou by má vnoučata v tomto světě vůbec neuspěla. A já nemám žaludek na to, abych změnila prostředky své výchovy.


Reakce na tento článek

    Reagovat na tento článek

     |  Ohodnoť jako kvalitní  (240 hodnocení)

    Komentáře k článku

    Angel děti | 21.12. 11:34
    většinou to není chyba těch dětí, ale jejich okolí a výchovy. to si myslím já. mám akorát jednu starší holku, tu už nepředělám... ta malá snad bude v pohodě... je to krásný, hodný a zlatý, než to odroste tak do věku 2 - 3 let. někdy jsou ty děti nezvladatelný a rodiče dost často selžou. ale za všechno může vliv okolí a nejen rodiče. souhlasím s Jenny a cítím to úplně stejně. kdyby některé dnešní děti nekopaly kolem sebe, ostatní je semelou... a musím se taky přiznat, že některých dětí se bojím, co z nich může vyrůst. dnešní svět je krutej a nedá se nic dělat.... a tím vůbec nechci ospravedlnit ty malý parchantíky. ale se slušností se to dnes pomalu nikam nedotáhne... jak říká můj bratr - s poctivostí nejdřív pojdeš...
    JS5217 Ach ty děcka.. | 19.12. 20:30
    Vím, že mi asi nebudete věřit.. já byla vždycky moc hodná holčička, slušná, tichá.. a podívejte se co ze mě vyrostlo. Nenesou na tom vinu rodiče, ale moje ''milé'' okolí. Nevím do koho dřív kopat, protože jinak mě ty bestie semelou. Do výchovy kecat nebudu, děti nemám a dlouho mít nechci. Zvláště po přečtení několika článků, a pozorování dění v ulicích.
    santawizard další postřeh | 19.12. 14:22
    jestli děti jsou jako zvířata ,tak musíš taky upozornit toho pána a ne jenom toho pejska.
    Magliska Re:další postřeh | 19.12. 15:23
    Děti nejsou jako zvířata a dospělého člověka nepředěláš.
    santa Re:další postřeh | 19.12. 19:22
    jasan,kdyby tě nějaké děcka okradli,tak je jedno kdo jsou jejich rodiče .
    Magliska Re:další postřeh | 19.12. 20:15
    Špatný postřeh. Odpovídala jsem na situaci, která se odehrála v obchodě. Jinak bych řešila situaci, kterou nastiňuješ ty.
    Magliska re: | 19.12. 1:32
    Iro, tuhle situaci já náhodou řešit umím. Když začne takové dítě v obchodě vyvádět, tak mu řeknu:"Tak pojď, já si tě vezmu" a podávám mu ruku. Vždy to má pozitivní efekt. Buď se okamžitě chytí maminky nebo mi podá důvěřivě ručičku a je ochotno se mnou odejít. V obou případech se však zklidní. Chápu i Martinu, že reagovala na tento článek. Má malého klučinu a ví, jak je kolikrát těžké dítě zabavit. Ale pevně věřím, že kdyby byla s malým u mě na návštěvě, nezachovala by se tak, jak ta maminka, o které píšu. Určitě bychom něco spolu vymyslely, co by ho zabavilo.
    ira dnes ráno | 18.12. 21:33
    jsem jednoho malého tyrana se svou mámou potkala v obchodě. děs. máma se snažila s dítětem komunikovat, abychom všichni viděli, že se snaží... no neupřímnost jak na divadle. nemělo to konce. chudáci moji kluci-jednou bych je napomenula, potom plácla přes zadek a vyvedla vyřvat se ven. tedy před 15-20 lety.co kdybychom na ta malá nesnesitelná zlatíčka začaly dělat strašidelný obličeje?pro nás by to mohla být zábava a třeba se děťátka leknou a zmlknou-zkusím a povím výsledek, ju? papa
    Bestie No, někteří rodiče | 16.12. 22:07
    by na zadek určitě dostat potřebovali. Některé maminky zajímá daleko víc žvanění o ničem místo toho, aby čas věnovali dětem. Někdy mi připadá, že si některé matky špatně vykládají pojem mateřská dovolená... Za ten včerejší odkaz se omlouvám. TV stanice skutečně existuje a moc dobře tam hrají, jen odkaz je poněkud podivký :( To jsem zjistila až dnes, když jsem se tam koukla. Jinak gratuluji k novému (moc hezkému) obrázku.
    ira výchova | 16.12. 19:14
    potřebuje lásku a čas. a to má každý, jen chtít.
    marequina Asi | 16.12. 14:58
    se vam nebude moc libit nazor muj, ale ja v tomto pripade budu branit rodice a to z jednoho prosteho duvodu. Sama totiz jedno male dite doma mam a musim rict, ze zvolit spravnou vychovu vubec neni jednoduche ! Zadny rodic se kterym jsem se doposud setkala rozhodne na vychovu svych nekasle, spis kazdy dela maximum co muze a co umi.Kazdy si preje aby z jeho ditete jednou vyrostl slusny a v zivote uspesny clovek. Jednou jsem cetla zajimavy clanek o tom ze deti jsou v dnesni spolecnosti spis na obtiz a bohuzel to byva pravdou. Jeste ze maji rodice, kteri se je snazi respektovat. Dite vam nebude sedet hodinu vklidu v kavarne, v restauraci na navsteve a kdekoli jinde. Rodice jsou nekdy mozna i unaveni, mozna by si i radi posedeli a vklidu si ten caj vypili, bez toho aby se nervovali a kriceli na dite coz vetsinou nebyva k nicemu. Jen k dalsimu pocuchani nervu. Zkuste si vzpomenout na sve detstvi, me to taky nebavilo, kdyz se maminka zapovidala s pani od vedle.......zkuste pochopit deti i rodice. Kritika je vzdy nejednodussi z ust tech co nejsou v podobne situaci. Jedine co na deti plati je jit jim prikladem, coz slychavam od mnohem starsich lidi a cimz se ztotoznuji. Prikladem by ale nemeli byt jen rodice, ale i cela spolecnost a to se tyka nas vsech. A mozna by si i spolecnost mela obcas uvedomit, ze deti jsou budoucnosti vsech, i tech co je radi nemaji!
    santawizard musím trochu oponovat | 16.12. 14:20
    Děti ulice nebo ze sirotčince?Ještě větší nevychovynci jsou dospělí lidé!!!Např.jestliže křestané jsou boží děti ,ale na Mikuláše si čert vezme jenom ty nekřestanské ,tak to už by se dalo diskutovat.Já mám rád všechny děti!!I když musím uznat že i tady něco neklape.Znovu musím mluvit o marijuáně,kterou de fakto zakázali i pro dospělé ,jenom aby to nemohli jejich děti ,ale opak se stal pravdou!!!!Protože hospody pro nekuřáky a taneční parkety pro abstinenty neexistují ,všechno už je jako drogy sex a rockenroll nebo chlast sex a rockenroll dohromady nebo zlášt.Když jseš abstinent ,tak můžeš tak jedině trsat s děckama na lemonádě!!!
    MedvedSnivec Dětičky, zlaté dětičky...nes**** mě, kurňa! | 16.12. 10:41
    Nadpis má upoutat pozornost a většinou jde o jakous hyperbolu, ale v souvislosti s tématem dne je zcela na místě. Výsledky tzv volné výchovy mě občas navštěvují. Synovec a neteř. A na takovou dětskou rozjívenost se osvědčila metoda biče a cukru. Velmi snadno se v přítomnosti malých nevycválanců rozzuřím, a i k fyzickému trestu dojde (prosím, neplést se sadismem) avšak následuje zaujetí pozornosti dítěte čerstvě vyvedeného z rovnováhy hrou nebo společnou prací. Pro dobro dětí a jejích rodičů je nepochybně užitečné dát jím poznat ovoce poznání zlého, že život není peříčko, ale že jsou jim na blízku lidé, kteří jim pomůžou, mají je(děti) rádi. A opět je to narodičích, aby znali míru spravedlnosti a poctivě svým potomkům dávkovali zakušenosti příjemné, ale nezapomínali na ty nepříjemné. OMLUVA : Výše uvedený text nemá být návodem k výchově. Jde jen o popis zkušeností, jak to fungovalo u nás. Celá ta výchova je skutečně na rodičích, na výchově. O výchově -vše dovoleno...ono se to nějak vytříbí- si, prosím pěkně, nechte raději zdát.....tedy.....dáte-li na medvědí doporučení :°)
    lib ,,.,, | 16.12. 7:42
    mrkněte na nový portál kliknetezde.cz
    Hana re | 15.12. 11:55
    S každým Tvým slovem se naprosto souhlasím. I já to mám tak. Jen jsem nedokázala říct nahlas, že nemám ráda děti. To snad ani není nemít ráda, děti jsou jiné, doba je jiná. Divná. Také jsem si myslela, že je to věkem. Člověk začíná být nervoznější a situaci, nad kterou by dříve mávl rukou, řeší. Ale není to věkem. Je to prostě tak. Občas tahám ze vzpomínek svoji zlatou babičku, kterou jsem milovala nade vše. Bylo všechno jinak. Moc hezky jsi to napsala.
    pe3k.m ... | 15.12. 9:47
    Ahojky Maglisko, vzala jsi mi slova přímo z úst, už delší dobu se mi honí v hlavě článek o dnešních dětech a mládeži - vidím, že už nemusím, nenapsal bych to lépe! Také s hrůzou sleduji, co všechno si děti a hlavně mladiství dovolují a rodičům to je naprosto jedno, ba naopak jsou rádi, že po nich děti nic nechtějí, že se mohou věnovat jen sami sobě. Ale jednou se tato dětská anarchie vymstí i těmto rodičům - děti se jednou obrátí i proti nim a pak už bude na výchovu velice pozdě! Jinak Maglisko Ti musím říci, že jsi ještě narazila na poměrně slušnou maminku, spousta z nich by se ještě přinejmenším urazila, že sis vůbec dovolila jejich dítě napomenout či okřiknout. Měj se pěkně, ahojky
    pamapama Taky se pridavam.. | 15.12. 9:20
    Mam stejny nazor, je to rok od roku horsi. Kdyz si vzpomenu, vzdyt ja sem se bala i rict mamce jakou panenku chci k narozeninam, abych nahodou nebyla drza. A dnesni decka? Prijde mi, ze dostanou, co si reknou. Ale opravdu je to asi o vychove a o rodicich..A taky je to tou dobou...vsechno nasili a to okolo vidi v televizi nebo na internetu. Jenom tady kolik bloguje malych decek misto toho, aby litali nekde venku. Hranice veku se neskutecne posouva. O sexu uz dnesni deti mluvi ve 11, me neco takoveho napadlo v 15 a jeste jsem se za to stydela. A je to jen 6 let co mi tech 15 bylo. Nasi se porad ptaji co miminko, co deti? Ja rikam, ze nechci deti. Opravdu ne! Do dnesni doby ne...
    jarda Mám pocit, | 15.12. 7:58
    že je to jakási móda - nechávat děti, ať si dělají co chtějí. Jenže rodiče si neuvědomují, že je to bumerang. Vrátí se jim to zpět v podobě, jaká se jim určitě líbit nebude. Ahoj, J.
    Catspower *** | 14.12. 23:43
    Vůbec se ti nedivím. Já děti taky nějak nemusím... proto mám asi kočky... Rodiče by jim měly dávat míň cukru, aby nebyly tak hyperaktivní... a pokud je nedokážou vychovat, neměli si je vůbec pořizovat. Papa Lu.

    NEJLEPŠÍ ČLÁNKY